18.9.11

XIV Europejskie Dni Dziedzictwa
















Dzisiaj 18.09.2011r. na zamku w Czersku odbyły się XIV Europejskie Dni Dziedzictwa, które w tym roku odbywają się pod hasłem ,,Kamienie milowe" i mają ukazać wkład Rzeczpospolitej w rozwój Europy na przestrzeni wieków. Imprezę rozpoczął o godzinie 12.00 hejnał odegrany z wieży bramnej zamku. Po okolicznościowych przemówieniach odbył się pokaz zespołu ludowego ,,Kalwarki" w którym tańczę i śpiewam. Mój zespół w kilku tańcach przedstawił, licznie zebranej publiczności, piękno naszego ojczystego folkloru. Z innych atrakcji można wymienić występy chórów ,,Gospel'' i ,,Coniew'', przedstawienie pt. ,,Przygody rycerza Szaławiły'' i inscenizacje taneczne formacji ,,Bartek''. Można też było wysłuchać opowieści m.in. o motocyklu Sokół i o szkucie wiślanej w Czersku z XV w. Pokazano także kilka inscenizacji historycznych w wykonaniu Polskiej Rewii Konnej. Zorganizowano również wystawy malarstwa i fotografii. Na dziedzińcu zamku nie zabrakło stoisk, gdzie można było się posilić i dokonać różnorakich zakupów (ja kupiłam pyszny miodek). Fajnym pomysłem było budowanie z gliny makiety zamku w Czersku. Brałam w tym udział razem z koleżanką i kolegą z mojej klasy. Ładna pogoda i dużo atrakcji sprawiły, że impreza była udana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz